High Ticket Dropshipping: Alles wat je moet weten!

Gebruik deze stappen en ontdek alle voor- en nadelen!

Gemiddelde leestijd: 20 minuten

Dropshipping, je hoort het steeds vaker. Steeds meer (beginnende) ondernemers beginnen met (high ticket) dropshipping. Handig, want de verkoper hoeft de producten die hij aan de man wil brengen niet zelf eerst in te kopen en het houden van een voorraad is ook niet nodig. Maar wat is dropshipping precies, wat zijn de voordelen en kleven er ook nadelen aan?

In dit artikel ga ik alle relevante informatie omtrent dropshipping behandelen.

Meer weten? Lees snel verder!

Inhoudsopgave

Wat is dropshipping en hoe werkt het businessmodel?

Dropshipping is een term uit de e-commerce die staat voor het principe waarbij de producent, groothandel of leverancier, producten direct naar de eindgebruiker (de klant) stuurt. De webwinkelier, in feite de tussenpartij, houdt zich dus op logistiek gebied rustig en hoeft ook geen voorraad aan te houden. Dat is voor hem ideaal, want dat betekent automatisch dat hij niet hoeft te investeren in voorraad, de producten niet over datum gaan en dat hij geen restpartijen overhoudt.

Als een klant iets in jouw webshop bestelt, stuur jij deze bestelling door naar je leverancier. Vaak gaat dit automatisch door je webwinkel- of boekhoudprogramma te koppelen aan software van je leverancier. Deze verstuurt het artikel direct naar de consument en jij ontvangt (meestal periodiek/maandelijks) een factuur voor alles wat je hebt ingekocht die periode. De bestelling van de klant is dus gewoon van jou, maar in plaats van dat jij eerst inkoopt, opslaat en vervolgens iets doorstuurt, stuurt de leverancier het nu direct naar de consument uit naam van jou.

Vraagteken

Is (high ticket) dropshipping interessant voor jou?

Dropshipping is interessant voor jou als je:

  • Online geld wilt verdienen
  • Locatie onafhankelijk wilt werken
  • Zelf je tijden wilt indelen
  • Graag een eigen business wilt starten maar niet wilt investeren in een grote voorraad

Dit businessmodel is eigenlijk geschikt voor iedereen. Zolang je maar veel doorzettingsvermogen hebt, creatief kunt denken en je open staat voor nieuwe dingen.

Mocht je je hier nou in herkennen, dan raad ik je aan om direct actie te nemen! Er zijn veel mensen die hier goud geld mee verdienen en jij kunt dit ook bereiken! En dit terwijl het allemaal vrijwel zonder risico’s is.

6 stappen om je eigen (high ticket) dropshipping business te beginnen

Je weet nu wat dropshipping is, hoe het werkt en ik ga je nu stap voor stap vertellen hoe je ermee kunt beginnen en wat er allemaal bij komt kijken.

Stap 1: Niche bepalen

We beginnen met de research. Hierbij is het erg belangrijk dat je gaat kijken naar een niche waar je je interesse al bij hebt liggen. Je gaat er redelijk veel mee bezig zijn natuurlijk en iets wat je heel tof vindt, kan je ook enthousiaster over vertellen naar de klant toe. Daarnaast zal het minder energie kosten en vind je het niet erg om je in het product te moeten verdiepen. Houdt rekening met de volgende maatstaven:

Gemiddelde prijs:

High ticket dropshipping houdt in: duurdere producten. Ga voor een product met een minimale verkoopprijs van rond de €200,- Hieronder zal het niet interessant zijn voor de marges die je eraan over houdt.

Doelgroep:

Als we naar de doelgroep gaan kijken, wil ik deze indelen op het inkomen. Het verschil in inkomen zal bepalen wat het koopgedrag van de mensen is. Klik hier voor een overzichtelijke uitleg.

Merkloyaliteit:

Ook is het heel belangrijk of merkloyaliteit van toepassing is of niet. We willen uit de buurt blijven van producten waar merkloyaliteit van toepassing is. Dit houdt in: als je aan een product denkt zoals een mobiel. Je denkt al snel aan Samsung, Apple o.i.d. Deze merken zijn zo groot en pompen miljarden aan marketingbudget rond, hier kan je niet tegenop concurreren. Welke situatie willen we hebben: het maakt niet uit waar het product vandaan komt, het maakt niet uit wat er op de verpakking staat, het maakt niet uit wie het heeft geproduceerd, het is belangrijk dat mensen zoeken naar een bepaald product, kleur of type zonder dat het merk belangrijk is.

Evergreen:

De term ‘evergreen’ betekend simpelweg: het product moet het hele jaar door stabiel verkopen. Dus geen zwembaden kerstspullen, o.i.d.

Maandelijks zoekvolume:

Uiteraard moet het maandelijkse zoekvolume wel voldoende zijn. Als er bijna geen zoekresultaten naar het product zijn, is er simpelweg te weinig vraag naar het product en zal je het niet genoeg gaan verkopen. Je kunt het zoekvolume per keyword checken op Neilpatel.com, Semrush.com of Online.seranking.com. Je wilt gemiddeld rond de 10.000 zoekopdrachten per maand hebben.

Aantal leveranciers:

Vervolgens gaan we checken of er voldoende leveranciers zijn. Een product inkopen zal misschien niet bij de eerste leverancier lukken. Het is daarom van belang dat we zorgen dat er genoeg leveranciers zijn zodat we meer kans hebben op een goede deal of überhaupt de mogelijkheid tot dropshipping van de producten. Streef voor ongeveer 10+ leveranciers. Hier kan je achter komen door het betreffende product in Google in te typen en te gaan kijken welke leveranciers je erbij ziet staan.

Dropship proof:

Uiteindelijk ga je kijken of je in de niche al bestaande dropshippers kunt vinden. Vaak staat er bij het kopje ‘over ons’ of bij çontact’ voldoende informatie of het een dropshipper is. Als er staat dat ze het rechtstreeks vanaf de leverancier verzenden, is het waarschijnlijk een dropshipper. Als je het niet specifiek kunt vinden, kan je het adres in Google Maps opzoeken. Komt er een gewoon huis tevoorschijn dan weet je genoeg. Dan zal het waarschijnlijk een dropshipper zijn die zijn artikelen vanuit zijn zolderkamertje verstuurd 😉

Checklist

Stap 2: Webshop bouwen

Als je een geschikt product of niche gevonden hebt, is het tijd om eerst een professionele webshop te gaan bouwen. Je zou misschien denken: waarom niet eerst leveranciers benaderen voordat je een hoop moeite en tijd in een webshop stopt? Dit zou je inpersiepe kunnen doen maar wat we hier gaan doen is het volgende:

We gaan dus eerst een prachtige webshop in elkaar zetten, om hier vervolgens de leveranciers mee binnen te halen. Het komt meestal voor dat de leveranciers vragen naar je webshop waar je de producten op gaat verkopen. Als je deze al hebt en hij ziet er ook nog eens super strak uit, dan haal je de leveranciers hiermee een stuk makkelijker over.

Ik raad zeker een branding pakket aan. Dit kost even wat geld maar de uitstraling van je webshop/merk is heel belangrijk. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld wat dummy’s op je webshop te zetten, hierdoor geef je de leverancier een professioneel beeld af.

De bestellingen die bij jou gedaan worden, gaan automatisch door naar de leverancier. Tenminste, als je webwinkel gekoppeld is, want anders zul je alsnog alle bestellingen handmatig moeten verwerken. Drie aanbieders van webwinkelsoftware waarbij dit mogelijk is:

Shopify

Shopify (aanrader!)

De software van Shopify koppel je gemakkelijk aan dropshippers. Via Oberlo voeg je heel gemakkelijk extra dropship-artikelen aan jouw webshop toe. Maak je webshop zelf dankzij meer dan honderd bestaande thema’s. Software is volledig SEO geoptimaliseerd en biedt alle Sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Shoppagina

Shoppagina

Shoppagina biedt alles wat je nodig hebt om zonder technische kennis een webshop te beginnen. Je kunt de webshop vormgeven zoals jij dat wilt. Na je aanvraag kun je direct beginnen met de inrichting van je webshop en vanaf € 9,50 per maand heb je al een compleet webshop-pakket inclusief eigen domeinnaam en telefonische support. Meer info op shoppagina.nl

JouwWeb

JouwWeb

Waar de andere pakketten echt software-pakketten zijn, biedt JouwWeb een gebruiksvriendelijke ‘drag-and-drop’-editor, waardoor technische kennis niet vereist is. JouwWeb is dus bijzonder geschikt voor startende webshops. Met €8 per maand is dit normaal al de meest voordelige aanbieder, maar daarnaast heeft het momenteel een actie waarbij je de eerste drie maanden gratis krijgt. Meer info op jouwweb.nl

Stap 3: Leverancier fishing

Dropship leveranciers

Nou de webshop klaar is, gaan we de leveranciers benaderen. Hier kan je het beste een lijstje voor gaan maken om uiteindelijk alle leveranciers naast elkaar te kunnen zetten. Je wilt uiteraard de beste leveranciers hebben waar je een goed vertrouwen mee kunt opbouwen. Je hoopt immers op een lange samenwerking. De stappen die je het beste kunt doorlopen voor succes, kan je hier vinden.

Stap 4: Conversie verhogen

Dit onderdeel is heel belangrijk. Je wilt een goed converterende webshop maken. Dit zal bepalen hoeveel bezoekers je webshop krijgt, maar ook hoeveel bezoekers er daadwerkelijk overgaan tot aankoop.

Allereerst gaan we ervoor zorgen dat je zo goed mogelijk vindbaar bent in Google. Dit heeft met verschillende onderdelen te maken. Je moet proberen keywords te verwerken in je titels en beschrijvingen, welke een hoog zoekvolume hebben. Ook de meta beschrijvingen spelen hierin een grote rol.

Vervolgens wil je de mensen die op je website komen, tot aankoop over laten gaan. Om deze reden moet je je doelgroep goed kennen. Zo kan je je doelgroep op de juiste manier aanspreken en hele relevante informatie geven over je product(en) en zal je hele converterende product omschrijvingen kunnen maken.

Stap 5: Optimalisatie

Om echt maximaal te kunnen scoren met je webshop, zijn er een paar (kleine) dingetjes die cruciaal zijn. Zo kan je je webshop aanmelden voor een webshop keurmerk. Dit zal de bezoeker een vertrouwd gevoel geven waardoor ze eerder tot aankoop over zullen gaan. Ook de juiste betaalmethodes toevoegen is heel belangrijk. Je wilt de koper de keuze geven hoe ze kunnen betalen. Hoe minder frictie, hoe beter. Verder een duidelijk beeld van de verzendtijd, een countdown timer en/of scarcity bar plaatsen doet ook wonderen.

Ook heb je de mogelijkheid om een cross/up sell pop-up te plaatsen. Mensen die bij jou willen kopen, hebben het vertrouwen al en zullen snel iets extra’s kopen als ze in de ‘koopbui’ zitten. Denk hierbij aan een tafeltennistafel waarbij je als up sell balletjes verkoopt.

Wat cruciaal is, is de laadtijd van je website. Als deze enorm traag is, zal dit als frustratie worden ervaren en verlies je potentiele kopers. Zorg ervoor dat je website lekker snel is!

Stap 6: Sales maximaliseren

Als alle voorgaande onderwerpen geregeld zijn, kunnen we Google Ads nog inzetten. Hiervoor is het van belang dat je de juiste keywords gebruikt. Keywords met veel zoekvolume dus. Dit kun je achterhalen met de drie eerder genoemde websites of met: Kwfinder.com.

Google ads zorgen ervoor dat je bovenaan komt te staan in Google als mensen op jouw zoekwoorden zoeken. Super krachtig dus!

Ook is het aan te raden je webshop te koppelen aan Google Analytics. Weliswaar heeft shopify dit al ingebouwd. Dit zorgt ervoor dat je kunt zien hoeveel bezoekers je webshop heeft en waar ze vandaan komen.

Joshua Kaats

Joshua, een super toffe kerel heeft een complete cursus over high ticket dropshipping gemaakt over hoe jij je eigen dropship business kan starten.

Misschien ben je al wel eens een advertentie tegengekomen van Joshua. Daarnaast heeft hij een kosteloze training gemaakt over hoe je je eigen online business opzet. Benieuwd? Check deze link voor een GRATIS webinar.

Check ook de onderstaande video waarin je de basis leert over high ticket dropshipping. Veelal heb ik de belangrijkste punten al benoemd in dit artikel, maar het is zeker de moeite waard!

Wat leer je in de High Ticket Dropship Academy?

In de High Ticket Dropship Academy komt het er simpelweg op neer dat jij een high ticket dropshipping business gaat opzetten. Dit systeem heeft al honderden mensen geholpen om succes te behalen.

Je leert onder andere het volgende:

  • Hoe je een succesvolle ”High Ticket” Dropshipping Business kunt opzetten (zonder afhankelijk te zijn van Facebook Ads)
  • Hoe je producten kunnen verkopen van €200 tot wel enkele duizenden euro’s per stuk (met een hoge winstmarge)
  • Hoe wij geen voorraad aanhouden en werken vanachter onze laptop (je hebt geen startkapitaal nodig)
  • Hoe je hyper winstgevende producten kunt vinden waar vraag naar is (zonder gebruik te maken van Ali Express)
  • Hoe wij premium leveranciers zoeken én benaderen (uit Nederland, dus geen Chinese leveranciers)
  • Hoe jij een van de eerste kunt zijn die hier succesvol mee wordt (het is een ”blue ocean” markt)

Mijn High Ticket Dropship Academy review

Ook heb ik een review artikel over de High Ticket Dropship Academy gemaakt. Wellicht heb je hier wat aan: High Ticket Dropship Academy (Joshua Kaats) Review: Dropshippen met Nederlandse leveranciers?

Dropship academy

Bouw Een Succesvolle High Ticket Dropshipping Business En Verdien Minimaal €3000 Per Maand!

Begin direct met de High Ticket Dropship Academy en profiteer van de tijdelijke korting! Tijdelijk van €1.500,- voor maar €1.197,-

JA, IK WIL VRIJHEID BEHALEN!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *